Kehitysideoita & virheitä

Ideoita sivustojen kehittämiselle : Puuttuuko tietoa tai toimintoja.
Virheilmoitukset : Jos tuntuu, että sivut ei ehkä ihan oikein toimi. Ilmoita siitä täällä.
Kysymykset : Sivustoihin liittyvät kysymykset (esim. sisältöön, toimintoihin)

Kehitysideoita & virheitä

ViestiKirjoittaja jussivienonen » 18.4.2005 20:22

Juu mä valitan taas.. En oikeesti valita mut annan palautetta.

Elikäs oon tainnu aikasemminkin tästä sanoa mut noi word dokumentti liitteet ja muut joita tuolla sivulla on, ei avaudu suoriltaan. Ilmeisesti niitä pitäis ensin tallentaa ja sit sieltä jostain kansiosta availla. Se ei oo kauheen kätevää (lue on hidasta [ja ihminen on laiska]) varsinkin jos on jossain ns. lainakoneella. Näin oli ainakin noiden kesäleirin liitteiden kanssa.

Toisena kohtana on tää sinäänsä loistava keskustelu foorumi-moottori. En tiedä onko vika vai ominaisuus, kun pää sivulta painaa keskustelun linkkiä (sieltä missä uusimmat viestit näkyy) ja sen jälkeen kirjautuu tähän foorumiin niin se viesti ei sit avaudukaan vaan tulee ainoastaa ilmoitus et hakemaasi viestiä ei löydy ja sit sen joutuu hakemaan päävalikon kautta kuitenkin. Käytännössä siis uusien viestien linkki ei toimi. Tai toimii, muttei toivotulla tavalla.

Kiitti hyvistä sivuista.
Jussi Vienonen [Johtaja @ Kokä]
jussivienonen

Re: Kehitys ideoita & virheitä

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.4.2005 02:52

jussivienonen kirjoitti:Juu mä valitan taas.. En oikeesti valita mut annan palautetta.

Jeh ... Meitsi ei tällästä valitukseks tulkitse :) Eli oon todella tyytyväine, jos joku viittii kommentoida mulle epäkohdista. Siispä kiitokset siitä.

jussivienonen kirjoitti:word dokumentti liitteet ja muut joita tuolla sivulla on, ei avaudu suoriltaan.

Hum ... Hassua itse kokeilin ja aukiaa ihan mainiosti. Luulimpa, et tämä ongelma ois jo ratkennut, mut mut näemmä. Alan ihmettelemään tuota kunhan koulussa kiirut vähän helpottaa ja kun tämä siirtoprosessi on ohi.

jussivienonen kirjoitti:Toisena kohtana on tää sinäänsä loistava keskustelu foorumi-moottori. En tiedä onko vika vai ominaisuus, kun pää sivulta painaa keskustelun linkkiä (sieltä missä uusimmat viestit näkyy) ja sen jälkeen kirjautuu tähän foorumiin niin se viesti ei sit avaudukaan vaan tulee ainoastaa ilmoitus et hakemaasi viestiä ei löydy

Tämän olen itekkin jo huomannu. Laiskuuttani en vielä oo saanut miettiä mitään ratkaisua tälle. Tuota ongelma on kaiketi se, et tuo etusivuilla näkyvät uusimmat keskustelut on mun räpellys ja jotain on jäänyt huomaamatta. Sanoisin, että ketuttaa se muokin välillä. Tällä hetkellä yksinkertanen ratkasu on kirjautua foorumiin, palata takaisin etusivulle ja klikata se viesti jota meinasi katsoa. Tuo siis toimii, jos oot kirjautunut foorumille.

Oikeastaan pähkään tähän joskus pian kuhan kerken jaksan ja saan ahaa-elämäksyn siten, et kun kirjaudut joko foorumilla tai lpk:n pääsivulla niin samalla kirjaudut molempiin. Silloin tuokin probleema ois ratkennut (siis kaikille näkyviin viesteihin pääsee, ja johtaja viestejä et näe edes etusivulla kirjautumatta)
Vieras

Re: Kehitys ideoita & virheitä

ViestiKirjoittaja josu » 20.4.2005 01:24

jussivienonen kirjoitti:Toisena kohtana on tää sinäänsä loistava keskustelu foorumi-moottori. En tiedä onko vika vai ominaisuus, kun pää sivulta painaa keskustelun linkkiä (sieltä missä uusimmat viestit näkyy) ja sen jälkeen kirjautuu tähän foorumiin niin se viesti ei sit avaudukaan vaan tulee ainoastaa ilmoitus et hakemaasi viestiä ei löydy

Korjattu. Samalla kikkailin niin, että kirjaudut sisään/ulos joko foorumilla tai pääsivuilla niin olet molemmilla kirjautuneena sekä myös galleriassa. Siispä tuota ongelmaa ei enään pitäisi olemaan.
Joonas Suominen [Johtaja @ Kokä]
josu
Sivuston ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja jussivienonen » 21.4.2005 22:20

HAHAA

Jäätävä virhesilmä iskee taas!! Ammatti tauti.

Mä varmaan voisin näitä juttuja kirjoitella sulle (Joonas) suoraankin sähköpostilla mut tää keskustelu alueen käyttäminen on niin paljon palkitsevampaa, kun pääsee pätemään ja kirjoitettujen viestien määräkin kasvaa. :lol:

Eli varsinainen asia koskee tällä kertaa kuvagalleriaa. Sieltä kun tuntuisi puuttuvan tommonen linkki takaisin pääsivulle. Eli siis vastaavanlainen logo kuin tuossa yläkulmassa tuo kolkankävijöiden merkki. Aiheuttaa sen et joutuu tekemään niinkin vaikeen tempun kun paineleen back-nappulaa useamman kerran tai kikkailee ton varsinaisen osoiterivin kanssa.

Voihan tietenkin olla et siellä tällänen linkki on jolloin en päässyt lainkaan pätemään vaan päinvastoin saatoin itseni häpeään.. Jos näin olisi päässyt käymään niin joudun poistamaan tämän viestin myöhemmin.

Kiitos ja kumarrus
jussivienonen

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.4.2005 13:26

jussivienonen kirjoitti:Eli varsinainen asia koskee tällä kertaa kuvagalleriaa. Sieltä kun tuntuisi puuttuvan tommonen linkki takaisin pääsivulle.

Korjattu
Vieras

ViestiKirjoittaja jussivienonen » 18.5.2005 22:17

Taas on liikaa aikaa...

Sivulle on ilmestynyt uusi (tai ainakin mä sen nyt vasta huomasin) linkki osio. Siellä äsken seikkailtuani tuli mieleeni seuraavanlainen kehitysehdotus, joka totuttuun tapaan on aika turhamainen mutta minkäs teet..

Eli josko linkit ilman ylitsepääsemätöntä koodin vääntämistä vois aueta omassa ikkunassa. Onhan siinä back -nappulassa se sivuhistoriakin mutta... Helpottais Kokän sivuille palaamista. Tännehän kuitenkin kaikki aina lopuksi haluaa tulla. Ja aluksi.

Kiitos ja anteeksi. Oli muuten yhdestoista viesti.. varovaan Helena tässä kun alan ihan tikusta asiaa vääntämään niin ohitan sut ja nappaan tän foorumin viestikuninkuuden :lol:
jussivienonen

ViestiKirjoittaja josu » 19.5.2005 00:05

jussivienonen kirjoitti:Eli josko linkit ilman ylitsepääsemätöntä koodin vääntämistä vois aueta omassa ikkunassa. Onhan siinä back -nappulassa se sivuhistoriakin mutta... Helpottais Kokän sivuille palaamista. Tännehän kuitenkin kaikki aina lopuksi haluaa tulla. Ja aluksi.

Mä tuota oikeasti harkitsin aluksi ja harkitsen edelleen. Toistaiseksi tuo pysyy ennallaan. Kuten aina ennenkin, pyrin taas perustelemaan mun ratkasuja. Joitain aina raivostuttaa linkit, jotka aina vaan aukeaa uuteen ja uuteen ikkunaan. Ainakin mua joissa tilanteissa, mutta tuossa linkkien kohdalla tosiaan tykkäisin, että se noin käyttäytyisi. No nyt jos toteutan sen niin, että linkit aukeaa uuteen ikkunaan (tai tabiin), niin käyttäjän on todella vaikea saada halutessaan aukeamaan samaan ikkunaan.

Eli nyt tilanne on se, että nuo linkit aukeaa siihen samaan ikkunaan. Jos käyttäjä haluaa sen aukeamaan täysin uuteen ikkunaan tai tabiin ni se onnaa tällä hetkellä klikkauksen yhteydellä painamalla jotain nappulaa. Esim firefoxissa shiftiä pitämällä pohjassa samalla, kun klikkaa linkkiä, niin se aukeaa ihan uuteen ikkunaan ja ctrl-nappulaa painaessa aukeaa uuteen tabiin.

Jeps kuten jo aikasemmin totesin, niin harkitten tätä järjestelyä vielä uudestaan. Eihän se vaadi koodin sekaan kuin joku 15 merkkiä lisää, niin nuot aukeaisi omaan ikkunaan.
josu
Sivuston ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja helenasiivone » 19.5.2005 12:58

jussivienonen kirjoitti:Oli muuten yhdestoista viesti.. varovaan Helena tässä kun alan ihan tikusta asiaa vääntämään niin ohitan sut ja nappaan tän foorumin viestikuninkuuden :lol:

Kaikenlaista sitä kuulee.....! :lol: Mut jeps. Kiusallanikin kirjoittelen vaik vaan ihan lyhyitä ja järjesttömiä juttuja (kuten ennenkin :D ), jotta oon enempi kirjoitellut. Ja se vaan sen takia, et vertasit mua uteliaisiin pikkupoikiin.... :wink: :wink:
Helena Siivonen [Johtaja @ Kokä]
helenasiivone

ViestiKirjoittaja sari.korsimo » 1.8.2005 17:08

Heippulis!

Sellasta ongelmaa tässä oon havainnu (ottakaa huomioon että minä ja tietokone, voi siis olla täysin oma vikani) että siis kun kirjaudun tänne foorumille ja sitte napsautan tosta viime kertani jälkeen tulleet uudet viestit, ni sitte se avaa juu normaalisti siihen hienosti kaikki uudet jutut, mutta sitten kun koittaa napsauttaa johonkin uuteen juttuun, ni sitte se ilmottaa jotai failed error tms, eikä siis päästä mua lukkee niitä. Sitte pittää vaa muistaa että mitä kaikkia uusia oli ja mennä ton foorumin päävalikon kautta etsiskelee ne samat otsikot. Onnistuu toki sieltäki, mut nyt se on tollee tehny mulle monesti ja eri koneilta ja neteiltä.
Sari Korsimo [Johtaja @ Kokä]
sari.korsimo

ViestiKirjoittaja josu » 2.8.2005 11:32

sari.korsimo kirjoitti: kun kirjaudun tänne foorumille ja sitte napsautan tosta viime kertani jälkeen tulleet uudet viestit, ni sitte se avaa juu normaalisti siihen hienosti kaikki uudet jutut, mutta sitten kun koittaa napsauttaa johonkin uuteen juttuun, ni sitte se ilmottaa jotai failed error tms

Ihanaa! Mä niin tykkään virheistä =D Joo sama juttu tulee mulle ja ei oo hajuakaan mistä johtuu. Ilmeisesti mun foorumin päivittely meni vähän mettän puolelle. Tutkiskelen ku pääsen oman koneen ääreen. Kiitos ku ilmiannoit tuon pahuksen virheen :)
josu
Sivuston ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja josu » 3.8.2005 12:32

sari.korsimo kirjoitti: kun kirjaudun tänne foorumille ja sitte napsautan tosta viime kertani jälkeen tulleet uudet viestit, ni sitte se avaa juu normaalisti siihen hienosti kaikki uudet jutut, mutta sitten kun koittaa napsauttaa johonkin uuteen juttuun, ni sitte se ilmottaa jotai failed error tms

"Viime kertani jälkeen tulleet uudet viestit"-virhe korjattu.
josu
Sivuston ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja josu » 20.11.2006 12:11

Etusivun uusimmissa viesteissä näytetään viisi ketjua, joihin viimeksi on tullut viestejä. Ennenhän näytettiin 5 uusinta viestiä riippumatta siitä olivatko ne lähetetty samaan keskusteluketjuun tahi ei.
josu
Sivuston ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja josu » 24.11.2006 13:42

Dodih! Nyt on uutisten nappustelusta tehty taas hieman helpompaa. Oikeushässäkkä korjattu siten, ettei kokoajan ole tarvis taistella oikeuksien kanssa. Nyt oletuksena uutinen näkyy kaikille ja muokatessa edelliset oikeusasetukset säilyvät voimassa.
josu
Sivuston ylläpitäjä

Paluu Kehitysideat, virheet & kysymykset