Sisältö
Login

Hirvet Hangessa eli sudenpentulauman ensimmäinen retki

Hirvi-lauma lähti ensimmäiselle päiväretkelleen talvisena lauantaiaamuna 6.2.2010. Retken nimen mukaisesti oltiin kuin hirvet hangessa, Kolkanpolulla kun oli paljon lunta!

Oli siis laumamme ihka ensimmäisen retken aika. Retkelle on valmistauduttu jo edellisissä laumailloissa opettelemalla trangian käyttöä, tutustumalla karttaan ja käytiinpä pakkaamassa tavaratkin yhdessä lippukunnan varastossa.

Matkaan lähdettiin aamulla kololta ja otimme suunnan kohti Reisvuoren laavua Kolkanpolulla. Alkumatkalla saimme kokea, millaiselta tuntuu hirvestä hangessa, sillä polulla oli lunta tosi paljon. Takaisin päin pulkkien ja ahkion vetäminen oli huomattavasti helpompaa kun lumessa kulki tulomatkalla tallaamamme valmis polku ja paluumatka sujuikin nopeammin.

Laavulla sytytimme nuotion ja valmistimme ihan itse ruokamme tragioilla eli retkikeittimillä. Sudenpennut pääsivät heti lippukuntamme perinneruoan kolkkamössön makuun ja hyvältähän se maistui.

Maanomistajan luvalla kaadoimme laavun lähistöltä yhden puun, josta tehtiin sitten polttopuita. Sudenpennut sahasivat puun alusta loppuun itse. Ja laavulla on taas hiukan enemmän polttopuita seuraavia retkeilijöitä varten.

Retkikuvia löytyy kuvagalleriasta. Hirvi-lauma kannustaa muitakin talviretkeilemään!